Marketing napędza handel. Handel napędza marketing. Ta samonakręcająca się spirala zatacza coraz szersze kręgi. Wydaje się, że taki stan rzecz będzie trwał również i w kolejnych latach. Oznacza to jedno – zapotrzebowanie na reklamę, a co za tym idzie rozwój branży reklamowej będzie dokonywał się w dalszym ciągu. Reklama z kolei napędza również inne branże w tym – co niektórych może dziwić – produkcję tworzyw sztucznych.
Co ma plastik do reklamy?
Wbrew pozorom teza postawiona na końcu poprzedniego akapitu nie jest tak absurdalna, jak mogłoby się wydawać. Tworzywa sztuczne dla reklamy mają bowiem się tak, jak asfalt dla transportu drogowego. Choć nikt nie kojarzy wprost ze sobą poszczególnych elementów tych dwóch zestawień, to tak naprawdę jedno nie może istnieć bez drugiego.
Reklama, najczęściej kojarzona z filmami reklamowymi pokazywanymi pomiędzy programami telewizyjnymi, ma bardzo wiele obliczy. Oprócz swojej telewizyjnej, radiowej i prasowej wersji istnieje także reklama przestrzenna, obecna w otwartym terenie i we wnętrzach budynków. Choć siła jej masowego oddziaływania jest o wiele mniejsza, niż ma to miejsce w przypadku reklam publikowanych w mediach, to jej znaczenie wcale nie jest mniejsze.
Rola tworzyw sztucznych w tym wypadku jest fundamentalna, To właśnie przy jej wykorzystaniu powstaje praktycznie większość form reklamy przestrzennej, w tym również bannery i stojaki reklamowe.
Tworzywa sztuczne na każdym kroku
Tworzywa sztuczne dla reklamy służą więc w bardzo szerokim zakresie. Surowiec ten, dzięki swoim uniwersalnym właściwościom, daje praktycznie nieograniczone możliwości tworzenia form przestrzennych, tak powszechnie wykorzystywanych w marketingu i reklamie.
Co szczególnie istotne mogą one być wykorzystywane w co najmniej dwojaki sposób. Po pierwsze bowiem mogą zostać użyte do masowej produkcji gadżetów reklamowych. Dobrym przykładem są tutaj chociażby zabawki, jakie sieć restauracji McDonald’s dołącza do zestawów 'Happy Meal’. Z jednej strony jest to bowiem ciekawa atrakcja dla najmłodszych gości restauracji, z drugiej jednakże jest to reklama w pełnej krasie, a charakterystyczne logotypy tej sieci można spotkać na każdej, nawet najmniejszej zabawce.
Drugą drogą do wykorzystania tworzyw sztucznych dla reklamy jest z kolei wykonanie indywidualnej reklamy przestrzennej, przy użyciu prefabrykowanych materiałów, takich jak chociażby barwna pleksi. Tego typu materiały pozwalają na stworzenie nawet skomplikowanych, charakterystycznych form, dzięki czemu doskonale nadają się do realizacji indywidualnych projektów.
Co jeszcze?
Nie każdy zdaje sobie sprawę, że wielkopowierzchniowe bannery reklamowe to również efekt wykorzystania tworzyw sztucznych. Widać je na każdym kroku, w każdym centrum większych miast i przy trasach komunikacyjnych. Już sam ten fakt stanowi dowód, jak istotne dla reklamy są tworzywa sztuczne.
Warto przy tym wiedzieć, że duża część agencji reklamowych wykorzystuje reklamę, której nośnikiem nie są media elektroniczne i prasa, lecz właśnie reklama przestrzenna. To kolejny dowód, na nierozerwalny związek tworzyw sztucznych z reklamą.
Artykuł powstał przy wsparciu ekspertów firmy Plexikord – dystrybutora tworzyw sztucznych dla przemysłu, budownictwa i reklamy, zajmującego się również usługami związanymi z ich obróbką.